Thursday 19 September 2013

Bermain dengan warna

Assalamualaikum...
Semalam, seorang adik comel, namanya Deesyawallin telah mengingatkan saya kembali kepada minat yang satu ini. Tanpa disedari, telah lama saya tidak bermain-main dengan warna. Apabila melihat foto di instagram miliknya, saya teruja. Gabungan warna-warna pastel yang diketengahkan begitu menenangkan. Teringat masa kami di Majalah Pa&Ma suatu ketika dahulu. Warna pastel adalah keutamaan kami . Bagai kemestian, setiap helai majalah perlu menggunakan warna pastel, baik untuk latar belakang, ikon-ikon mahupun font.  Alhamdulillah, hasilnya tidak pernah mengecewakan.

Atas keterujaan ini juga, saya gilap kembali minat yang telah saya anak tirikan sejak beberapa bulan yang lalu. Dengan bantuan En. Google, saya cari gambar-gambar yang cantik gabungan warnanya lalu saya minta pula bantuan En. Real Color untuk mencari warna-warna yang wujud di sebaliknya (terima kasih Allah SWT atas teknologi ini). Lihat hasilnya, menarik bukan?

Merah jambu + coklat = Manis

Campuran warna-warna pastel ini mampu menaikkan seri anda

Padanan warna yang menenangkan

Biru lebih cantik jika digabungkan dengan ungu dan kelabu

Gabungan warna ini sesuai untuk anda yang sukakan kelembutan

3 comments:

  1. Kak naros terima kasih sudi kongsi ilmu warna ni. bermanfaat sangat untuk orang2 buta warna macam saya.

    ReplyDelete
  2. Sama-sama Netty. Kak Naros sekadar berkongsi apa yang Kak Naros minat. Mana ada buta warna. Itu 'colour block' katanya :D

    ReplyDelete
  3. Kak..kalo warna scallope khemah wrna peach n pelamin sy warna cream putih, baju pengantin sy nny warna ape yg sesuai srlain warna coklat sederhana pekat? Tq kak..

    ReplyDelete